EasterBlack-owned or founded brands at TargetGroceryClothing, Shoes & AccessoriesBabyHomeFurnitureKitchen & DiningOutdoor Living & GardenToysElectronicsVideo GamesMovies, Music & BooksSports & OutdoorsBeautyPersonal CareHealthPetsHousehold EssentialsArts, Crafts & SewingSchool & Office SuppliesParty SuppliesLuggageGift IdeasGift CardsClearanceTarget New ArrivalsTarget Finds#TargetStyleTop DealsTarget Circle DealsWeekly AdShop Order PickupShop Same Day DeliveryRegistryRedCardTarget CircleFind Stores

Sponsored

Fulton Bag Co Upright Lunch Bag

Fulton Bag Co Upright Lunch Bag - 2 of 4Fulton Bag Co Upright Lunch Bag - 3 of 4Fulton Bag Co Upright Lunch Bag - 4 of 4
Fulton Bag Co Upright Lunch Bag - 1 of 4
$14.99 when purchased online
Target Online store #3991

About this item

Highlights

  • High density thermal insulation
  • Hard liner with adjustable divider easily removes to accommodate standard size bento containers up to 9 x 6.5”
  • Ultra Safe easy clean lining with Microban
  • Exterior zippered pocket
  • Exterior mesh bottle can accommodate up to a 12 oz. standard size bottle
  • Padded handle with attachable Swing Clip

Description

Say goodbye to a squished lunch! The crush resistant Fulton Bag Co. Upright HardBody Lunch Box is sturdy and practical.

The interior features a hard liner with an adjustable divider designed to keep soft foods like sandwiches separated from hard items like food containers or drinks. The liner and divider are removable so that you can fit standard size bento containers up to 9 x 6.5” inside the lunch box.

High density thermal insulation keeps your food and drinks cold longer and the Ultra Safe easy clean lining has Microban to protect against bacterial odors and stains. The exterior of the lunch box features a zippered pocket, padded handle and mesh side pocket that can fit up to a 12oz. standard size bottle. The handle includes a Swing Clip that attaches to backpacks or other bags for hands-free carrying.
Dimensions (Overall): 10.5 Inches (H) x 7.75 Inches (W) x 3.5 Inches (D)
Closure Type: Zipper
Suggested Age: All Ages
Features Dining: BPA-Free
Material: Polyester
Care & Cleaning: Spot or Wipe Clean
Warranty: Lifetime Limited Warranty. To obtain a copy of the manufacturer's or supplier's warranty for this item prior to purchasing the item, please call Target Guest Services at 1-800-591-3869
TCIN: 53338810
UPC: 628319610743
Item Number (DPCI): 069-05-1590
Origin: Imported
If the item details above aren’t accurate or complete, we want to know about it.

Shipping details

Estimated ship dimensions: 5.27 inches length x 9.65 inches width x 11.13 inches height
Estimated ship weight: 0.59 pounds

Return details

This item can be returned to any Target store or Target.com.
This item must be returned within 90 days of the date it was purchased in store, shipped, delivered by a Shipt shopper, or made ready for pickup.
See the return policy for complete information.

Q: Is there a place to put an ice pack to keep the food cold?

submitted by Maui Mama - 2 years ago
  • A: Remove the hard liner and put an ice pack on lower leftside. So this keeps the drink on the outside holder cold. Then stack food containers that need to be chilled next to the ice pack inside. Works!

    submitted byMel - 1 year ago
  • A: We use a Yeti 2lb ice pack on the bottom and a Bentgo lunch box on top. It works great

    submitted byNick - 6 months ago
  • A: There is no place for an ice pack inside but there is a zipper pocket on the outside

    submitted byBlayke - 2 years ago

Q: Does this keep food hot? If so for how long?

submitted by rjmom - 3 months ago
  • A: Hello rjmom, Thank you for reaching out regarding our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. Our lunch bags are built to maintain the temperature of what you put in it. However please note for warm items they are not as effective as keeping things cold, but anything with insulated lining will help to retain the temperature of what is in the bag. Please also note we do not recommend putting hot items in the bag as it may ruin the insulation. Hot temperature items will need to be cooled before being put in the bag. If there is anything we can help you with or answer any other questions, please do not hesitate to contact us!

    submitted byArctic Zone Support - 3 months ago
    Brand expert

Q: How long will it keep food cold with ice packs.

submitted by Suh5969 - 4 months ago
  • A: Hello Suh5969, Thank you for reaching out regarding our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. This lunch bag can keep cold up to 12 hours depending on use. Be sure to avoid opening and closing the bag too often, and we suggest to pack the bag full so there is as little air space as possible to maintain the cold. If there is anything we can help you with or answer any other questions, please do not hesitate to contact us!

    submitted byArctic Zone Support - 4 months ago
    Brand expert

Q: Does it come with the plastic container?

submitted by Paige - 4 months ago
  • A: Hello Paige, Thank you for reaching out regarding our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. This item comes with a plastic liner inside as well as a plastic divider. If there is anything we can help you with or answer any other questions, please do not hesitate to contact us!

    submitted byArctic Zone Support - 4 months ago
    Brand expert

Q: Can this lunchbox be placed in the dryer on low heat?

submitted by - 7 months ago
  • A: Hello Ayanna Stewart, Thank you for reaching out regarding our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. Please be advised we recommend wiping the bag with a damp cloth using mild dish soap and allow to air dry, as a machine wash will ruin the insulation of the item. . If there is anything we can help you with or answer any other questions, please do not hesitate to contact us!

    submitted byArctic Zone Support - 7 months ago
    Brand expert

Q: My lunchbox came with no dividers provided

submitted by Laura - 7 months ago
  • A: Hello Laura, Thank you for choosing Arctic Zone and for taking the time to write a review of our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. Customer satisfaction is very important to us and we would appreciate the opportunity to resolve any issues or concerns you have. Please do reach out to our customer support team at service(at)ca-innovations.com so we can look into this issue further. We look forward to hearing from you.

    submitted byArctic Zone Support - 7 months ago
    Brand expert

Q: Is the plastic part dishwasher safe?

submitted by Elena - 8 months ago
  • A: Hello Elena, Thank you for reaching out regarding our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. Please kindly note the plastic liner is dishwasher safe, but the item must be placed on the top rack. If there is anything we can help you with or answer any other questions, please do not hesitate to contact us!

    submitted byArctic Zone Support - 8 months ago
    Brand expert

Q: can you remove the middle separater

submitted by sigma - 8 months ago
  • A: Hello sigma, Thank you for reaching out regarding our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. Yes, you can remove the middle separator. If there is anything we can help you with or answer any other questions, please do not hesitate to contact us!

    submitted byArctic Zone Support - 8 months ago
    Brand expert

Q: Can you add iron on patches to these lunch bags?

submitted by cuhristen4 - 8 months ago
  • A: Hello cuhristen4, Thank you for reaching out regarding our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. We do not recommend iron-on patches as it may affect the quality and insulation of our bags. However some options you may want to consider are Sharpies, Screen printing, and we do use wipe clean stickers as part of our packaging, but those do peel/wear off over time. If there is anything we can help you with or answer any other questions, please do not hesitate to contact us!

    submitted byArctic Zone Support - 8 months ago
    Brand expert

Q: Does it come with the black silicone divider inside 

submitted by Dhcnisi - 8 months ago
  • A: Hello Dhcnisi, Thank you for reaching out regarding our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. We are happy to confirm this lunch bag comes with a plastic liner, and a plastic divider inside. If there is anything we can help you with or answer any other questions, please do not hesitate to contact us!

    submitted byArctic Zone Support - 8 months ago
    Brand expert

Summary of reviews

This lunch box has received positive feedback for its spacious design, sturdy construction, and practical features like a removable hard insert and adjustable dividers. Many guests appreciate its ability to keep food organized and protected, making it ideal for school use. However, some concerns were raised about the durability of zippers and pockets. Overall, it is a popular choice among parents looking for a reliable lunch solution for their children.
    Summary created by AI from text of reviews reflecting recent feedback provided across different star ratings (includes incentivized reviews)
    4.6 out of 5 stars with 662 reviews
    quality: 3.59 out of 5
    value: 3.8 out of 5
    61% would recommend
    80 recommendations

    Broken zipper

    2 out of 5 stars
    Thumbs down graphic, would not recommend
    AP - 2 months ago, Verified purchaser
    Zipper broke after a few weeks of use!
    1 reply from Arctic Zone Support team - 2 months ago
    Thank you for taking the time to provide your feedback AP. We are very sorry to hear this happened. Customer satisfaction is very important to us and we would appreciate the opportunity to resolve any issues or concerns you have. This does not live up to our standards of quality or experience. For that, we sincerely apologize. This type of issue is covered under the manufacturer's warranty. Please reach out to us by email: service(at)ca-innovations.com to get started with your warranty claim.
    quality: 1 out of 5
    value: 1 out of 5
    1 guest found this review helpful. Did you?

    Great Lunchbox

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    MS12 - 5 months ago, Verified purchaser
    This is the second one I’ve purchased. Love the removable hard-side insert, keeps food from being crushed. The side water bottle holder is also very handy.
    value: 5 out of 5
    quality: 5 out of 5
    Did you find this review helpful?

    Broke quickly

    1 out of 5 stars
    Thumbs down graphic, would not recommend
    Ashley - 5 months ago, Verified purchaser
    It has been two months into the school year and this lunch box has broken twice. I went and exchanged the first one and got a replacement but now it has happened again so the quality is definitely not good.
    1 reply from Arctic Zone Support team - 5 months ago
    Thank you for taking the time to provide your feedback. We are very sorry to hear this happened. Customer satisfaction is very important to us and we would appreciate the opportunity to resolve any issues or concerns you have. This does not live up to our standards of quality or experience. For that, we sincerely apologize. This type of issue is covered under the manufacturer's warranty. Please reach out to us by email: service(at)ca-innovations.com to get started with your warranty claim.
    quality: 2 out of 5
    value: 1 out of 5
    2 guests found this review helpful. Did you?

    Looks cute, bad quality.

    2 out of 5 stars
    Thumbs down graphic, would not recommend
    Momof2furbabies - 5 months ago
    My daughter loves the color of the lunchbox, but a couple of weeks into school the mesh bottle holder started to get little holes. Now it has completely ripped through and I can no longer use it. I’d expect a lunchbox to make it through the school year, this didn’t make it through the quarter!
    1 reply from Arctic Zone Support team - 5 months ago
    Thank you for taking the time to provide your feedback. We are very sorry to hear this happened. Customer satisfaction is very important to us and we would appreciate the opportunity to resolve any issues or concerns you have. This does not live up to our standards of quality or experience. For that, we sincerely apologize. This type of issue is covered under the manufacturer's warranty. Please reach out to us by email: service(at)ca-innovations.com to get started with your warranty claim and we would be happy to offer a free replacement.
    quality: 1 out of 5
    value: 2 out of 5
    1 guest found this review helpful. Did you?

    Broken Zipper

    2 out of 5 stars
    Thumbs down graphic, would not recommend
    Latonya - 6 months ago, Verified purchaser
    My daughter loved this lunch bag but the plastic zipper broke after a month and a half of use.
    1 reply from Arctic Zone Support team - 6 months ago
    Hello Latonya, Thank you for choosing Arctic Zone and for taking the time to write a review of our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. Customer satisfaction is very important to us and we would appreciate the opportunity to resolve any issues or concerns you have. Please do reach out to our customer support team at service(at)ca-innovations.com so we can look into this issue further. We look forward to hearing from you.
    quality: 2 out of 5
    value: 2 out of 5
    2 guests found this review helpful. Did you?

    Cheap

    1 out of 5 stars
    Thumbs down graphic, would not recommend
    Arae - 7 months ago, Verified purchaser
    Cute but ripped in the first month
    1 reply from Arctic Zone Support team - 7 months ago
    Thank you for taking the time to provide your feedback. We are very sorry to hear this happened. Customer satisfaction is very important to us and we would appreciate the opportunity to resolve any issues or concerns you have. This does not live up to our standards of quality or experience. For that, we sincerely apologize. This type of issue is covered under the manufacturer's warranty. Please reach out to us by email: service(at)ca-innovations.com to get started with your warranty claim.
    quality: 1 out of 5
    value: 1 out of 5
    1 guest found this review helpful. Did you?

    Great product

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    Renee - 7 months ago
    Love this lunch bag, perfect for my kid
    Did you find this review helpful?

    Lunch box

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    Dmartin - 7 months ago, Verified purchaser
    My daughter loves this lunch box. Perfect size.
    quality: 5 out of 5
    value: 5 out of 5
    Did you find this review helpful?

    No place for an ice pack!

    3 out of 5 stars
    MamasBacon - 7 months ago, Verified purchaser
    The lunchbox is fine (although I don’t care for the plastic insert, takes up too much room) but there’s no inner pouch for an ice pack. It’s the second lunchbox I bought this year without a place for an ice pack. Is this a thing now?
    1 reply from Arctic Zone Support team - 7 months ago
    Hello MamasBacon, Thank you for your review, and reaching out regarding our Fulton Bag Co. Upright Lunch Bag. Please note this bag is made with High density thermal insulation, so an ice pack is not needed. The liner and divider are removable so that you can fit standard size bento containers up to 9 x 6.5” inside the lunch box, or ice packs. If there is anything we can help you with or answer any other questions, please do not hesitate to contact us!
    value: 2 out of 5
    quality: 5 out of 5
    1 guest found this review helpful. Did you?

    Great school lunch box!

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    JR - 7 months ago, Verified purchaser
    The interior has a hard insert to help separate foods, great bonus!
    value: 5 out of 5
    quality: 5 out of 5
    Did you find this review helpful?

    Great lunchbox!!

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    Paula - 7 months ago, Verified purchaser
    This lunchbox is perfect for my daughter. She picked out the color & loves it!
    quality: 5 out of 5
    value: 5 out of 5
    Did you find this review helpful?

    School day

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    Yeah - 8 months ago, Verified purchaser
    Granddaughter loves color
    Did you find this review helpful?

    Good value

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    Twermuth - 8 months ago, Verified purchaser
    We love these lunch boxes, they are the perfect size and easy to clean. They last the entire school year
    quality: 5 out of 5
    value: 5 out of 5
    1 guest found this review helpful. Did you?

    Good, but missing insert divider

    3 out of 5 stars
    Missing insert divider - 8 months ago, Verified purchaser
    Lunchbox is fine, works well but the removable plastic insert was missing the divider.
    1 reply from Arctic Zone Support team - 8 months ago
    Thank you for taking the time to provide your feedback. We are very sorry to hear this happened. Customer satisfaction is very important to us and we would appreciate the opportunity to resolve any issues or concerns you have. This does not live up to our standards of quality or experience. For that, we sincerely apologize. This type of issue is covered under the manufacturer's warranty. We would be happy to send a free replacement divider. Please reach out to us by email: service(at)ca-innovations.com to get started with your warranty claim.
    quality: 4 out of 5
    value: 3 out of 5
    Did you find this review helpful?

    Lunchbox worked wonderfully!

    5 out of 5 stars
    Thumbs down graphic, would not recommend
    N Joy - 8 months ago, Verified purchaser
    This lunchbox has worked great so far (had it for the last week and a half). Haven't notice any major issues yet. It looks nice, comes in many colors, can fit alot of food. Only wish that the front pocket was slightly larger.
    quality: 5 out of 5
    value: 5 out of 5
    Did you find this review helpful?

    love the removable "box"

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    machomustang - 8 months ago, Verified purchaser
    My granddaugher wanted the stone fulton lunch box because it matched her backpack! She was so excited that it was delivered before the first day of school. It is very sturdy and the "box" insert can be removed and washed.
    quality: 5 out of 5
    value: 4 out of 5
    Did you find this review helpful?

    LOVE

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    shantie - 8 months ago, Verified purchaser
    loved the weight and the size ! amazing !
    quality: 5 out of 5
    value: 5 out of 5
    Did you find this review helpful?

    Great lunch box

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    Lunch box - 8 months ago, Verified purchaser
    Great quality! We had the same one previously, and it last them two years. I ordered the same one again because it’s a simple black lunch box (hides stains), and I like the plastic shell inside that keeps their items from getting squished. It comes with a divider that can be slid in and out as well.
    quality: 5 out of 5
    value: 5 out of 5
    Did you find this review helpful?

    Almost perfect.

    4 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    Momof3 - 8 months ago
    We’ve gone through 4 of these (for one kid, our youngest) in the past two school years. The bag itself itself is well insulated and sturdy and keeps her lunch cold with a slim ice pack. The lighter colors definitely show dirt very quickly and don’t clean up too well (as is typical for most kid stuff) so we chose darker color options after the first one. My only big complaint is the mesh water bottle pockets. Initially they’re great and fit just about any size water bottle securely, but after some use the mesh starts to wear out, eventually tearing badly enough at the bottom that the water bottles slide out and crash to the ground when kiddo is carrying the lunchbox to the cafeteria. I really wish there was some way for the company to reinforce the water bottle pockets! If that part could remain functional for the whole school year this lunchbox would be perfect!
    1 reply from Arctic Zone Support team - 8 months ago
    Thank you for taking the time to provide your valuable feedback. We are very sorry to hear this happened. Customer satisfaction is very important to us and we would appreciate the opportunity to resolve any issues or concerns you have. This does not live up to our standards of quality or experience. For that, we sincerely apologize. This type of issue is covered under the manufacturer's warranty. Please reach out to us by email: service(at)ca-innovations.com to get started with your warranty claim.
    value: 4 out of 5
    quality: 3 out of 5
    2 guests found this review helpful. Did you?

    I like it!

    5 out of 5 stars
    Thumbs up graphic, would recommend
    MM - 8 months ago, Verified purchaser
    My initial review is that it looks well-made and has nice features…I like that it has a removable hard liner with adjustable divider for days that I just put foods in Ziploc bags, but I can also take it out to put a Bento box inside. FYI The outer mesh pocket that would be used for a water bottle can’t fit a water bottle unless it’s a disposable one. I think this pocket would be great for extra snack bars…let see how these lunch bags hold up during the school year…
    value: 5 out of 5
    quality: 5 out of 5
    5 guests found this review helpful. Did you?

    Get top deals, latest trends, and more.

    Privacy policy

    Footer

    About Us

    About TargetCareersNews & BlogTarget BrandsBullseye ShopSustainability & GovernancePress CenterAdvertise with UsInvestorsAffiliates & PartnersSuppliersTargetPlus

    Help

    Target HelpReturnsTrack OrdersRecallsContact UsFeedbackAccessibilitySecurity & FraudTeam Member Services

    Stores

    Find a StoreClinicPharmacyOpticalMore In-Store Services

    Services

    Target Circle™Target Circle™ CardTarget Circle 360™Target AppRegistrySame Day DeliveryOrder PickupDrive UpFree 2-Day ShippingShipping & DeliveryMore Services
    PinterestFacebookInstagramXYoutubeTiktokTermsCA Supply ChainPrivacyCA Privacy RightsYour Privacy ChoicesInterest Based AdsHealth Privacy Policy